Beneficiile consumului de sfecla asupra organismului

Salata de sfeclă a devenit un trend şi una dintre cele mai sănătoase salate din meniuri sau alimentaţie. O mină bogată în susbtanţe nutritive, cum ar fi vitamine din complexul B, Fe, mangan, cupru, magneziu şi potasiul ce sporesc sănătatea. În plus, este şi vedeta iernii.

În următoarele rânduri îţi voi prezenta ce se întâmplă cu organismul nostru atunci când consumăm sfeclă:

  • ÎMBUNĂTĂŢEŞTE tensiunea arterială

Sfecla este bogată în nitraţi, pe care organismul nostru îi transformă în oxid nitric (relaxează şi dilată vasele de sânge). Asta înseamnă că scade tensiunea arterială în cazul unei hipertensiuni arteriale şi o circulaţie mai bună a sângelui.

  • SCADE riscul de boli cardiovasculare

Sfecla este un beneficiu şi pentru inimă datorită betaine (aminociad) şi a folaţilor din vitaminele din complexul B, care scad nivelul sanguin de homocisteinei (la niveluri ridicate poate creşte riscul de leziuni ale arterelor şi bolilor de inimă).

  • ÎMBUNĂTĂŢEŞTE rezistenţa

Nitraţii din sfecla stimulează performanţa de anduranţa sau capacitatea de a rezista la eforturi fizice. Cercetătorii au demonstrat într-un studiu că prin consumul de suc de sfeclă (natural) a crescut performanţa cicliştilor cu aproximativ 15%. Este nevoie de aproximativ 4 sfecle pentru a obţine un impuls de performanţă.

  • ÎMBUNĂTĂŢEŞTE funcţionarea creierului

Oxidul nitric relaxează şi dilată vasele de sânge, ceea ce înseamnă că va duce la creşterea fluxul sanguin către creier, deci o funcţie mai bună a creierului. Este important acest lucru mai ales pe măsură ce îmbătrânim, deoarece  capacitatea noastră de a genera oxidul nitric se diminuează o dată cu înaintarea în vârstă, alături de activitatea enrgetică şi metabolismul energetic al creierului. Un studiu în 2010 pe 14 bărbaţi şi femei ( v.m 74 ani) a arătat că  o dietă bogată în  nitraţi (inclusiv suc de sfeclă) au beneficiat de mai mult flux sanguin în lobul frontal al creierului (concentrare, organizare şi atenţie).

  • AJUTĂ ficatul

Ficatul tău depune o muncă grea să curăţe sângele şi să detoxifice corpul. Îl poţi uşura munca cu un pahar de sfeclă. Conţinutul de betaină, un aminoacid din sfeclă poate ajuta la prevenirea şi reducerea acumulării de grăsimi în ficat.

  • COMBATE bolile cronice

Sfecla este bogată în batalaină ce luptă împotriva radicalilor liberi şi stresului oxidativ asupra organismului. Polifenolii previ bolilor cronice precum cancer (împotriva celulelor canceroase), osteoporoză şi boli neurodegenerative

  • COMBATE constipaţia

Conţinutul de fibre (4 grame de sfeclă) din sfeclă ajută la reducerea riscului de constipaţie, hemoroizi şi diverticuli.

  • SURSĂ bună de POTASIU

Potasiu este un electrolit mineral ce ajută nervii şi muşchii să funţioneze. Un nivel scăzut de potasiu poate duce la oboseală şi crampe musclare, iar un nivel foarte scăzut poate provoca un ritm cardiac anormal.

  • AJUTĂ sistemul imunitar – prin conţinutul de vitamină C
  • FOLAŢII

Acidul folic ajută, în special gravidele, la prevenirea defectului de tub neural (bifida spinalis şi  anencefalie). În plus scade riscul de naştere prematură. Sucul de sfeclă în dietă este o opţiune grozavă.

  • PRECUAŢII !!

Dacă aveţi tensiunea arterială scăzută, sucul de sfeclă poate creşte în mod regluat riscul scăderii TA . Monitorizaţi-vă TA!

Dacă aveţi sau sunteţi predispuşi la pietre la rinchi, nu consumaţi sfeclă roşie (în special suc). Sfecla este bogată în oxalaţi, care formează cristale în urină şi astfel se pot forma pietrele.

 

ATENŢIE LA CANTITATE!

Leave a Reply
Your email address will not be published. *

Click on the background to close