Ceapă albă vs ceapă roşie

Folosim ceapă aproape în orice mâncare. Fie ea prăjită, unduită, fiartă sau crudă în forme diferite (măruntă, rondele sau solzişori) şi în două culori, roşie sau albă (depinde de preparat şi preferinţe). Este bogată în biotină, vitamina  C, vitamina B6, mangan, cupru, fosfor, potasiu, vitamina B1 şi suflaţi. Este un aliment bogat în fitonutrienţi cu numeroase beneficii precum antiinflamator, antibacterian, îmbunătăţeşte sănătatea oaselor, scade nivelul de zahărul din sânge (diabetici) şi reduce riscul de diferite cancere.

Te-ai întrebat vreodată care este diferenţa dintre ceapa roşie şi ceapa albă din punct de vedere nutriţional?

 

Ceapa roşie

 

În general ceapa roşie o folosim mai mult în salate şi/sau sandwich-uri sau chiar pe grătar.

 

Mai mulţi antioxidanţi

Cu toţii ştim cât de benefici sunt antioxidanţii asupra organismului. Ei luptă împotriva radicalilor liberi, iar ceapa roşie conţine mai mulţi antioxidanţi faţă de cea albă.

 

Conţine mai multă quercetină

Quercetina, un polifenol ce ajută la scăderea colesterolului rău şi scade tensiunea arterială la hipertensivi. Deci, este bun pentru sistemul cardiovascular.

 

Oferă o mai bună protecţie împotriva cancerelor

Datorită conţinutul mult mai ridicat de antioxidanţi şi quercetină faţă de ceapa albă, ceapa roşie asigură o  protecţie mai puternică împotriva cancerelor, cum ar fi cancerul esofagian, laringean, gastric, colorectal şi gastric.

 

Previne anemia

Unul dintre mineralele prezente în ceapa roşie este fierul. El este important pentru menţinerea numărului de celule roşii. În caz contrar, este posibil ca sângele să nu poată furniza organismului dvs. oxigen , deoarece eritrocitele transportă molecula de oxigen.

 

Ceapa albă

Mai puţin aromată

Unele soiuri de ceapă albă sunt mai puţin iuţi sau au un gust uşor dulceag faţă de ceapa roşie.

 

Conţine antioxidanţi

Unii antioxidanţi se distrug prin gătit. Deşi nu conţine foarte mulţi antioxidanţi ca ceapa roşie, tot este bună pentru că luptă împotriva radicalilor liberi.şi mai ales crudă. Când curăţaţi ceapa albă, îndepărtaţi numai prima „piele” subţire din jurul ei.

 

Întăreşte sistemul imunitar

Sigur vi s-a spus să consumaţi ceapă şi usturoi mai ales în sezonul infecţiilor respiratorii. Ceapa conţine vitamina C ce ajută sistemul imunitar, astfel că în sezonul rece adăugaţi mai multă ceapă albă. Conţine mai multă vitamina C  faţă de ceapa roşie.

 

Previne defectul de tub neural

Datorită conţinutului de acid folic, ceapa poate fi benefică femeilor gravide. Acidul folic previne defectul de tub neural, care implică anomalii ale creierului şi a măduvei spinării.

 

Să nu excludem ceapa galbenă care este cea mai renumită şi cea mai folosită în bucătărie şi oferă aceleaşi beneficii pentru organism. Orice tip de ceapă am alege, este benefic pentru organism.

 

Atenţie! Poate face şi rău persoanele care se ştiu cu probleme.

 

Mirosul înţepător şi aroma cepei se datorează conţinutului de sulf. Cu cât mirosul şi gustul este mai înţepător cu atât e mai mare cantitatea de sulf.

Leave a Reply
Your email address will not be published. *

Click on the background to close