Efectele consumului miezului de nucă după 4 ore

Cercetorii au demonstrat că consumul zilnic de nuci, oferă după 4 ore protecție împotriva bolilor de inimă. Tot ei, au demonstrat că nucile îmbunătățesc nivelul colesterolului și flexibilitatea vaselor de sânge. Astfel, consumul uleiului de nuci participă și la beneficii asupra celulelor endoteliale ce joacă un rol important în flexibilitatea vaselor de sânge.

Ar trebui ca nucile să le introducem zilnic în alimentația noastră, deoarece consumul regulat asigură protecție inimii împotriva bolilor cardiovasculare.

Alte beneficii:

— conţin mai multe componente bioactive (fitosteroli, gama-tocoferoli, omega3…) ce pot reduce riscul de cancer de colon şi prostată, printr-un consum regulat de nuci.

— îmbunătăţeşte funcţia creierului datorită conţinutului de anitoxidanţi şi acizi graşi omega3.

Consumul a 5-7 nuci de 4 ori pe săptămână reduce bolile de inimă.

Nucile sunt o sursă excelentă de vitamine şi minerale:

– cuprul susţine sănătatea oaselor, nervilor şi o bună funţionare a sistemului imunitar

– acidul folic (vitamina B9) –  în special la gravide, scade riscul de naştere prematură şi defect neural

– vitamina B6 – sănătatea nervilor şi susţine sistemul imunitar

– bogate în acizi grași mononesaturați (aprox. 75%), cum ar fi acidul linoleic și o sursă excenlentă de omega 3, acizi grași esențiali. Consumul lor scade LDL-ul și crește HDL-ul. Tot ele scade riscul de AVC, scade TA, reduce riscul de cancer la colon, prostată și sân.

– conţine alte vitamine din complexul B precum riboflavină, tiamină, niacină, acidul pantotenic.

– bogat în fosfor, zinc şi seleniu.

– manganul ajută la sănătatea nervilor, a sistemului imunitar și reglarea nivelului de zahăr din sânge

– vitamina E, sub forma de gama-tocoferol combat radicalii liberi, încetinerea procesului de îmbătrânire

 

Condiții de păstare

– la loc răcoros și uscat multe luni

– decojite în frigider

– la contactul cu aerul râncezesc

 

Cum le putem consuma?

– miezul poate fi consuma crud, prăjit, sărat

– topping

– dulceață de nuci

– cozonac

– plăcinte

– ornamente

 

A se evita consumul lor la cei alergici la nuci, alune, etc.

Leave a Reply
Your email address will not be published. *

Click on the background to close