Mâncăm sau nu mâncăm după ora 18?

Multe femei spun că nu vor mai mânca după ora 18 seara pentru că vor să slăbească sau să nu să se îngrașe.

Mâncatul după ora 18 este un mit sau o realitate?

Țin minte că în facultate am făcut un joculeț pe cartonașe cu diferite întrebări și afirmații, iar noi, studenții trebuia să răspundem cu adevărat sau fals. Era printre cartonașe și această afirmație ”Mâncatul după ora șase seara îngrașă!”.

Răspuns?

Fals.

Ei bine, doamnelor și domnișoarelor îmi pare rău că vă stric acestă viziune!

Știați că organismul nostru în timpul somnului (în repaus), consumă calorii? DA, ați citit bine! Consumă calorii prin respirație, de exemplu și are nevoie de energie ca să consume!

Micul secret este să știm ce să consumăm seara, la cină și cât. Nu uitați că insist și voi insista pe PORȚII! Puteți mânca și la ora 20 sau 21.

Dacă nu mâncăm o zi întreagă, seara vom mânca cât toate mesele la un loc. Dacă noi ziua nu acumulăm caloriile necesare prin respectarea meselor, seara creierul nostru va da semnal că are nevoie de energeie și te va îndemna să mănânci mai mult decât este necesar pentru că el nu va știi dacă în următoarea zi va fi supus din nou la „post”. Vom avea tendința să mâncăm mai mult fără să ne dăm seama și aici putem să spunem că ne vom îngrășa. Excesul de calorii seara ! Prea multe!

Degeaba nu mâncăm seara dacă ziua abuzăm de alimente din punct de vedere caloric.

Secretul?

Să ne repartizăm rația calorică pe mesele zilei (mic-dejun, prânz și cină și opțional, cele două gustări)! Dacă una din mese va fi mai săracă, nu este nici o problemă dacă completezi calorille la următoarea masă. (de exemplu un prânz mai sărac în calorii și o cină mai bogată în calorii). Ideea este să nu consumi mai multe calorii pe 24 de ore decât este necesar sau mai multe decât energie ce consumă organismul tău.

Organismul nostru are nevoie de combustibil format din 55% glucide, 25% lipide (grăsimi) și 15% proteine. Ceea ce vom scădea va vor fi numărul de calorii.

Seara metabolismul încetinește și de aceea sunt recomandate mese ușoare, cu densitate calorică mică, dar sățioase pentru orele de repaus. Dimineața organismul nostru este lipsit de energie și va fi necesar să luăm micu-dejun, ceea ce va da energia pe timpul zilei.

Nu ora te face să te îngrași, ci caloriile o fac! Caloriile acumultate și consumate participă la asta! Ele nu cunosc ora, ci doar noi le putem controla.

Cina este bine să nu fie de o consistență care să solicte organismul noaptea, ce ar implica foame nocturnă sau hipersecreție de grelină (hormonul foamei – asta duce la mâncatul noaptea) sau un somn neliniștit. Să nu solicităm organismul seara cu mâncare ”super-consistentă” și să mâncăm cu 2-3-4 ore înainte de culcare.

Personal, seara consum o salată de legume cu/fără carne de pui sau pește la cuptor.

Se mai poate consuma și pește la cuptor cu legume, o supă sau tocană de legume, salată cu cubulețe de brânză.

Totul ține de cantitate și calitatea alimentelor!

Leave a Reply
Your email address will not be published. *

Click on the background to close