Să povestim despre idei cu broccoli

Hmmm, n-aş putea spune că sunt o mare consumatoare de broccolii, dar îl consum rar. Ca nutrişionist sunt conştientă de beneficiile lui, dar datoria mea este să vă fac să înţelegeţi de ce să consumaţi această legumă. În plus, cum putem convinge ca cei mici să mănânce broccoli?

Ideea de a convinge un copil, stă în mare parte în perioada copilăriei când începe diversificarea alimentaţiei şi părintele este ca model.  În plus, eu merg pe principiul de-a joaca în farfruie în diverse culori şi figurine. Un exemplu pe care aş putea să vi-l dau este copacul cu cireşe. Împuşcăm deja doi iepuri dintr-un foc prin conţinutul de fier din broccoli şi vitamina C din roşii, care ajută la absorţia fierului. Prin urmare, facem în farfruia celor mici un „copăcel cu fructe”. Să lăsăm puţin joaca  şi să continuăm pe scurt cu câteva beneficii. Nu am să insist pe istorie şi marea semnificaţie a broccolului din enciclopedia alimentelor pentru că internetul este deja plin de astfel de detalii. Pe scurt:

  1. Reduce colesterolul – datorită conţinutului ridicat de fibre solubile
  2. Detoxifică organismul de agenţii cancerigeni
  3. Susţine sănătatea inimii – datorită conţinutului de sulforafan ce are proprietăţi antiinflamatorii şi capabil să prevină şi să inverserze deteriorălile vaselor de sânge. Complexul de vitamine B din broccoli ajută la reglarea nivelului de hemocisteină din organism. (nivelul ridicat de hemocisteină cresc riscul de boli coronariene)
  4. Ajută digestia – datorită conţinutului de fibre ce ajută la menţinerea regulată a mişcărilor intestinale şi menţinerea unor bacterii sănătoase. SFAT: consumaţi broccoli crud în cantităţi mici pentru a evita vreun disconfort şi gazele.
  5. Sănătatea ochilor – luteina şi zeaxantina, carotenoizi ce scad riscul de degenerescenţă maculară (= înceţoşarea vederea, cataractă)
  6. Anti-inflamatori – scade riscul de leziuni articulare cauzate de osteoartrită. Campferolul (o flavonă din broccoli) scade riscul de alergie din tractul intestinal.

Broccoli poate fi consumat atât preparat (fiert, la aburi şi prăjit) cât şi în stare crudă. Clătiţi broccoli sub apă rece. Cea mai bună metodă de preparare din punctul meu de vedere este la aburi. Când apa ajunge la punctul de fierbere, introduceţi broccoli în apă timp de 5-10 min. Ca apa să pătrundă în tulpină şi să fiabră în acelaşi timp cu floarea, crestaţi-le.

Să ne reîntoarcem la ceea ce-mi place mie: copii şi joaca în farfruie.

Cum convingem copii să consume broccolii?

Mai întâi, încurajaţi-i să vă ajute în bucătărie să pregătiţi broccoli la aburi sau orice altă metodă. Copii care ajută în bucătărie sunt mai atraşi să mânânce ceea ce fac cu mânuţele lor. Dacă copilul dumneavoastră este la vârsta în care poate folosi un cuţit mic sau cel de unt, lăsaţi-l să vă ajute să taie tulpina şi floricelele. Încercaţi să fiţi creativi cu legumele ca să-l puteţi atrage spre curiozitate. Faceţi din broccoli copaci cu fructe (bucăţi de roşii sau morcovi), brăduţi (imagine), diferite feţe în farfruie, adăgauţi într-un ardei alături de alte legume tăiate toate baghetă etc.

Mulţi copii pot mânca ceva doar dacă le combinăm cu altceva. Iată câteva exemple:

  • Brocoli cu puţin parmezan sau brânză cheddar
  • Adăugaţi brocoli în supă. Tăiaţi-l mărunt alături de celelalte legume
  • Piure de cartofi cu brocoli; adăgauţi puţin lapte şi unt
  • Puteţi adăuga în pizza
  • Salate cu puţin broccoli (crud)
  • Brioşe cu brocoli şi brânză
  • Cartofi umpluţi cu bucăţi de pui şi broccoli
  • Supe creme

Să nu uităm că în perioada copilăriei, începând de la diversificare şi primii doi ani de viaţa… copilul copie ceea ce vede la părinţii şi tot părinţii sunt răspunzători de diversificarea alimentaţiei. Dragi părinţi, faceţi-vă timp şi lăsaţi-i în bucătărie să vă ajute. Bucătăriţi cu ei şi faceţile cunoştinţă cu toate fructele şi vitaminele pentru că sunt pline de nutrienţi!

Leave a Reply
Your email address will not be published. *

Click on the background to close